تاریخ : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024
10

افتتاح مرکز رصد جمعیت اداره‌کل ثبت احوال استان هرمزگان

  • کد خبر : 54545
  • 31 اردیبهشت 1403 - 2:17
افتتاح مرکز رصد جمعیت اداره‌کل ثبت احوال استان هرمزگان

به مناسبت روز ملی جمعیت، مرکز رصد جمعیت اداره‌کل ثبت احوال استان هرمزگان افتتاح شد.

به گزارش صبح دریانیوز، با حضور دکتر کامرانی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، درویشی  مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری،ابراهیم هویدا مدیرکل ثبت احوال استان ، جمعی از مسئولان استان و کارکنان ثبت احوال هرمزگان، به مناسبت روز ملی جمعیت، مرکز رصد جمعیت اداره‌کل ثبت احوال استان افتتاح شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در این مراسم گفت: هر جامعه‌ای که می‌خواهد رشد و پیشرفتی داشته باشد باید اطلاعات جمعیتی خود را داشته تا بتواند بر اساس آن تصمیم‌گیری‌هایی را انجام دهد.جمعیت و جغرافیا دو مولفه قدرت هستند که کشور ایران خوشبختانه دارای هر دو مولفه می‌باشد و کشور ایران از بسیاری از کشورها بزرگتر است.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اظهارداشت:جمعیتی که باعث رشد تولید می‌شود یک جمعیت طلایی است زمانی که این جمعیت به سمت پیری می‌رود نمی‌تواند در توسعه کمکی نماید و بسیاری از کشورها در حال رفتن به سمت پیری جمعیت هستند.
وی با اشاره به راه اندازی مرکز رصد جمعیت ثبت احوال استان عنوان کرد: با افتتاح این مرکز می‌توانیم آمار جمعیت استان هرمزگان را به صورت مستمر و شهر به شهر مورد بررسی و رصد قرار داد که می‌تواند در تصمیم‌گیری‌ها موثر واقع شود.

کامرانی با تقدیر از مسئولان ثبت احوال هرمزگان به دلیل راه‌اندازی مرکز رصد جمعیت استان خاطرنشان کرد: در هر حوزه‌ای که می‌خواهیم فعالیتی را  انجام دهیم نیاز به آمار جمعیتی منطقه وجود دارد که با راه‌اندازی این مرکز، خلاء موجود در استان در این زمینه برطرف می‌شود.
در ادامه مدیر کل ثبت احوال استان هرمزگان گفت: یکی از مواردی که برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مورد توجه باید قرار بگیرد، رصد مداوم تغییرات جمعیتی می‌باشد که با راه‌اندازی مرکز رصد جمعیت ثبت احوال هرمزگان این موضوع را می‌توان در استان انجام داد.
مدیرکل ثبت احوال استان هرمزگان نیز در مراسم اظهارداشت: هر جامعه دارای یک پنجره طلایی جمعیت است که در کشور ایران این پنجره از سال ۸۵ آغاز شده و به مدت چهار دهه ادامه خواهد داشت و ما می‌توانیم در زمینه جمعیت رشد قابل توجهی داشته باشیم.
وی در ادامه خاطر نشان کرد:این مرکز تلاش دارد علاوه بر رشد دانش عمومی در این حوزه، به تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان نیز با توجه به اطلاعات دقیق از روند تحولات در حال رخ‌داد جمعیت کشور کمک نماید.
این  مسئول همچنین درباره اهداف راه‌اندازی مرکز رصد جمعیت ثبت احوال استان اظهار داشت:این مرکز با هدف جمع‌آوری آمارهای جمعیتی استان، کمک به پژوهش‌های جمعیتی، کمک به محققین و پژوهشگران در حوزه جمعیت و کمک به نهادها و ارگان‌های مختلف در زمینه جمعیت راه اندازی شده است.
هویدا با بیان اینکه در سه سال اخیر رشد جمعیت استان هرمزگان مثبت بوده است بیان داشت: در سال گذشته شاهد رشد  ۶/۳  درصدی موالید در استان نسبت به سال قبل از آن بوده‌ ایم .
پایان خبر/

لینک کوتاه : https://www.hormozganeemrooz.ir/?p=54545

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.