تاریخ : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024
7

پرداخت ۷۵ درصد مطالبات گندمکاران توسط بانک کشاورزی هرمزگان/ هرمزگان قابلیت تبدیل به هاب گلخانه در کشور را دارد

  • کد خبر : 56354
  • 17 تیر 1403 - 17:24
پرداخت ۷۵ درصد مطالبات گندمکاران توسط بانک کشاورزی هرمزگان/ هرمزگان قابلیت تبدیل به هاب گلخانه در کشور را دارد

مدیریت شعب بانک کشاورزی هرمزگان، با بیان اینکه تاکنون ۷۵ درصد از مطالبات گندمکاران استان پرداخت شده است، عنوان کرد: ظرف ۴۵ روز گذشته، مبلغ ۷۵۰ میلیارد تومان به حساب گندمکاران واریز شده است.

به گزارش صبح دریانیوز، مهدی جهان نجاتی، در نشست خبری با خبرنگاران هرمزگان، توضیح داد: ۲۵ درصد باقی‌مانده مطالبات گندمکاران به مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان نیز طی این هفته پرداخت خواهد شد.
جهان نجاتی با بیان اینکه اولین برداشت گندم در کشور از منطقه فین بوده است، اشاره کرد: بیش از ۶ میلیون تُن گندم در سطح کشور خریداری شده و در مجموع ۶۸۰۰ هکتار زمین زیر کشت گندم رفته که شرایط کشت نسبت به سال‌های گذشته آسان‌تر شده است.
* تسهیلات و کمک‌های مالی
وی، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۲۲۲ مورد تسهیلات ازدواج به مبلغ ۷۲ میلیارد تومان و ۱۳۹ مورد تسهیلات فرزندآوری به مبلغ ۱۴ میلیارد تومان پرداخت شده است  همچنین ۵۰۰۰ فقره تسهیلات برای جبران خسارت سیل‌های سنوات گذشته اختصاص یافته است.
*تولیدات و تسهیلات بخش کشاورزی
جهان نجاتی مطرح کرد: تولیدات باغات کشاورزی به مبلغ ۲۴۰ میلیارد تومان رسیده و در سال جاری ۲۰ هکتار گلخانه تأسیس شده که انتظار می‌رود تا پایان سال به ۱۰۰ هکتار برسد.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۲۰۰ هکتار گلخانه در هرمزگان احداث شده و این استان ۱۰ درصد از کل گلخانه‌های کشور را دارا است.
جهان نجاتی همچنین اعلام کرد: ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های گلخانه، شیلات و اصلاحات باغات طبق بند الف تبصره ۱۸ پرداخت شده است.

مدیریت شعب بانک کشاورزی هرمزگان، اضافه کرد: از ظرفیت‌های قانونی جهت کمک به بدهکاران استفاده شده و بر اساس بند (د) تبصره ۱۶، اصل مبلغ تسهیلات توسط وام‌گیرنده به بانک بازپرداخت می‌شود و سود آن را دولت پرداخت می‌کند همچنین، بند (ذ) بودجه ۱۴۰۳ شرایط کمک جدیدی را برای بدهکاران زیر ۲۰۰ میلیون تومان که از مزایای قانونی قبلی استفاده نکرده‌اند، فراهم کرده است.
*تسهیلات مسکن و شیلات
به گفته جهان نجاتی، از ابتدای سال تا کنون ۳۳۴ فقره تسهیلات مسکن روستایی به مبلغ ۸۲ میلیارد تومان و ۸ فقره تسهیلات پرورش ماهی در قفس با ظرفیت ۳۰۰۰ تُن به مبلغ ۸۲ میلیارد تومان در قشم، بندرلنگه و جاسک پرداخت شده همچنین ۲ واحد تکثیر بچه ماهی در استان تأسیس شده است.
 

* خدمات ارزی و بیمه
مدیریت شعب بانک کشاورزی هرمزگان تصریح کرد: ۱۵۵ حواله ارزی انجام شده و ۳ واحد ارزی در بندرعباس، قشم و کیش فعالیت می‌کنند.
این مسئول، بیان داشت: هر صادرکننده‌ای به روسیه از طریق بانک کشاورزی روبل روسیه دریافت می‌کند و خدمات سوئیفت جهت جابجایی پول بین سیستم بانکی ارائه می‌شود.
 
*خدمات بیمه و مشتریان
جهان نجاتی با بیان اینکه در بخش شیلات و کشاورزی ۱۴هزار مورد غرامت به مبلغ ۲۳ میلیارد تومان پرداخت شده است، یادآورشد: ۴۰ پایانه فروش در نقاط روستایی ایجاد شده که هیچ بانکی شعبه ندارد و ۷۵۰ هزار مشتری در استان وجود دارند که ۴۵۰ هزار نفر از آنها فعال هستند و حداقل روزانه یک تراکنش انجام می‌دهند.
مدیریت شعب بانک کشاورزی هرمزگان، با بیان این موضوع که ۳۰ درصد از کارت‌های بانکی استان متعلق به بانک کشاورزی است، اذعان داشت: این بانک با مشتریان خود ارتباط بُرد-بُرد برقرار کرده است وجهت آسان سازی و خدمات رسانی بیشتر به مشتریان  همراه بانک (باران) با خدمات جدید و تکمیلی در چهار ماه گذشته راه‌اندازی شده است.
پایان خبر/
جمیله دبیری نیا
 

لینک کوتاه : https://www.hormozganeemrooz.ir/?p=56354

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.