تاریخ : یکشنبه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۴ Sunday, 20 April , 2025
2

کاهش ۳۰ درصدی میانگین زمان ارجاع دادخواست و ۵۰ درصدی زمان ارجاع شکواییه در دادگستری استان هرمزگان

  • کد خبر : 67135
  • 30 فروردین 1404 - 11:11
کاهش ۳۰ درصدی میانگین زمان ارجاع دادخواست و ۵۰ درصدی زمان ارجاع شکواییه در دادگستری استان هرمزگان

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از کاهش ۳۰ درصدی میانگین زمان ارجاع دادخواست و ۵۰ درصدی زمان ارجاع شکواییه در دادگستری این استان خبر داد.

به گزارش صبح دریانیوز، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان با اعلام خبر کاهش میانگین زمان ارجاع پرونده‌های قضایی در این استان تأکید کرد: با اجرای دستورالعمل مدیریت ارجاع لحظه ای و آنلاین پرونده ها ضمن تلاش برای ارتقای رضایت مندی مراجعان و همکاران، از ارائه هرگونه آمارسازی صوری و کاذب و معطل کردن ارجاع و اقداماتی که موجبات نارضایتی یا تضییع حقوق مردم می گردد، به صورت جدی جلوگیری شده است.
قهرمانی همچنین گفت: با اجرای دستورالعمل مدیریت ارجاع لحظه ای و آنلاین پرونده ها طی سال ۱۴۰۳، میانگین زمان ارجاع دادخواست های بدوی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش یافته است.
وی افزود: بر این اساس میانگین زمان ارجاع دادخواست های بدوی از ۲۰ ساعت به ۱۴ ساعت کاهش یافته است.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان یادآور شد: با اجرای دستورالعمل مدیریت ارجاع لحظه ای و آنلاین پرونده ها، قضات ویژه ارجاع در تمامی مراجع قضایی استان اعم از دادسرا، محاکم و شورای حل اختلاف تعیین شده اند و حتی الامکان از سپردن سایر امور به آنها خودداری شده تا فرصت کافی جهت مطالعه و تصمیم گیری در خصوص ارجاع پرونده ها، شکواییه ها، دادخواست ها و سایر موارد را داشته باشند.
قهرمانی بیان کرد: میانگین زمان ارجاع شکواییه در دادگستری کل استان هرمزگان نیز در سال ۱۴۰۳ در مقایسه با سال ۱۴۰۲ به میزان ۵۰ درصد کاهش یافته است.
وی گفت: در نتیجه تحقق این امر شاهد کاهش میانگین زمان ارجاع شکواییه در استان هرمزگان از ۶ ساعت به ۳ ساعت می باشیم.
رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به کاهش ۳۳ درصدی میانگین زمان ارجاع شکواییه های موضوع ماده ۳۷ نیز گفت طبق این آمار با توجه به تمهیدات اتخاذ شده زمان ارجاع این نوع شکواییه نیز از ۶ ساعت به ۴ ساعت کاهش یافته است.
قهرمانی همچنین با بیان اینکه بخش قابل توجهی از ارائه خدمات در دستگاه قضایی استان با استفاده از «فن‌آوری‌های نوین تسهیل شده است، نظارت روزانه بر خروجی و انشا آرا، مدیریت پرونده های مهم، جهت دهی درست و ارجاع دقیق» را از مهمترین عوامل تسریع دهنده در روند رسیدگی به پرونده های قضایی و افزایش رضایتمندی مردم طی یکسال اخیر ذکر کرد.
پایان خبر/

لینک کوتاه : https://www.hormozganeemrooz.ir/?p=67135

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.