تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024
0

آغاز اجرای طرح ملی وارنیش فلوراید تراپی در مدارس ابتدائی شهرستان میناب

  • کد خبر : 60146
  • 30 مهر 1403 - 12:03
آغاز  اجرای  طرح ملی وارنیش فلوراید تراپی در مدارس ابتدائی  شهرستان میناب

به گزارش هرمزگان امروز ، دکتر احمد پور رییس مرکز بهداشت شهرستان میناب از آغاز اجرای طرح ملی وارنیش فلوراید تراپی در مدارس ابتدایی این شهرستان خبر داد.

دکتر عبدالعظیم احمد پور رئیس مرکز بهداشت شهرستان میناب گفت:  همزمان با آغاز نیمه دوم مهر ماه از شروع سال تحصیلی جدید،طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان  در سطح مدارس ابتدایی تحت پوشش شبکه بهداشت و درمان شهرستان میناب  آغاز شد.  

دکتراحمد پور گفت: در اجرای این طرح، ابتدا آموزشهای لازم توسط کارشناسان ستاد شبکه بهداشت و درمان  و مربیان بهداشت دهان در مدارس به دانش آموزان ارائه  می‌شود و پس از مسواک زدن، جهت انجام عمل وارنیش فلوراید آماده می‌شوند که این کار توسط تیم بهداشتی و درمانی مراکز  خدمات جامع سلامت  به صورت رایگان انجام می‌شود.
 
وی با بیان اینکه در این مرحله، کلیه  دانش‌آموز  ابتدائی سرتاسر شهرستان میناب به صورت رایگان وارنیش فلوراید دریافت خواهند کرد، اظهار داشت: از نظر علمی ثابت شده است که فلورایدتراپی با وارنیش می‌تواند تا ۶۰درصد پوسیدگی دندانهای کودکان را کاهش دهد. فلوراید تراپی سالی دو بار و برای کودکانی که میزان پوسیدگی دندانی بالائی دارند هر سه ماه یکبار باید انجام شود .   
    
 صادقی کارشناس مسئول بهداشت دهان و دندان شبکه بهداشت و درمان میناب در این باره گفت: به منظور فرهنگ سازی و افزایش مراقبتهای بهداشت دهان و پیشگیری از پوسیدگی دندان کودکان و در راستای طرحهای اداره سلامت دهان و دندان ، طرح ملی وارنیش فلوراید با همکاری مدیریت آموزش و پرورش در مقطع  ابتدایی تحت پوشش شبکه بهداشت و درمان میناب  آغاز شد.

خبرنگار : مهدیه حاج ملک

لینک کوتاه : https://www.hormozganeemrooz.ir/?p=60146

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.