تاریخ : سه شنبه, ۲۷ شهریور , ۱۴۰۳ Tuesday, 17 September , 2024
5

آیت الله سید احمد خاتمی: مردم ما به لطف خدا، به دین علاقمندند.

  • کد خبر : 58486
  • 12 شهریور 1403 - 22:58
آیت الله سید احمد خاتمی: مردم ما به لطف خدا، به دین علاقمندند.

عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: تا وقتی که در کشور دین، ولایت و حکومت ولایت فقیه است استکبار جهانی با این نظام کنار نخواهد آمد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، آیت الله سید احمد خاتمی که برای شرکت در مراسم سوگواری ایام آخر صفر به جزیره کیش سفر کرده است؛یکشنبه ۱۱ شهریور پس از اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد خاتم الانبیا گفت: دعوای ما با استکبار بر سر مسائل اقتصادی نیست بلکه دعوای ما اسلام است؛ قصه این دولت و آن دولت نیست؛ قصه دین است و تا وقتی که در کشور دین، ولایت و حکومت ولایت فقیه است؛ آنان با این نظام کنار نخواهند آمد.

عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: وظیفه مسلمانان در عصر حاضر این است که به پیامبر گرامی اسلام (ص) ایمان داشته و به ایشان احترام کنند و دین اسلام را یاری و از قرآن تبعیت کنند.

وی ادامه داد: یاری پیامبر در عصر کنونی یاری دین اسلام است. آنچه که در غزه رخ می دهد بواسطه آن است که این مردم پای اسلام ایستادند تا آن را زنده نگه دارند و جلادهای صهیونیست چه وحشیانه دست به جنایت می زنند که در تاریخ بشریت بی سابقه است و این پرونده ی سیاه ننگین برای رژیم کودک کش صهیونیستی است.

آیت الله خاتمی با اشاره به مشارکت مردم در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری کشورمان گفت: به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری ۵۵ میلیون رای در دو مرحله در صندوق ریخته شد. در مرحله نخست میزان مشارکت مردم ۴۰ درصد و در مرحله دوم ۵۰ درصد بود.

وی ادامه داد: آن ۵۰ درصدی که هم رای ندادند اکثر قریب به اتفاق آنان با دین مسئله نداشتند؛ مشکل و گرفتاری اقتصادی بود. می خواستند بگویند که ما ناراحتیم از این که زندگیمان مشکل دارد. مردم ما به لطف خدا به دین علاقه مندند و طبق نظر سنجی انجام شده در بین مردم و به ویژه جوانان، آنان اهل بیت (ع) را دوست دارند و بیش از ۹۰ درصد به ائمه اطهار افتخار می کنند.

عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پیاده روی اربعین حسینی و حضور خودجوش مردم در برپایی مراسم مذهبی در مناسبت های مختلف خاطر نشان کرد: حضور مردم بویژه جوانان در مراسم‌های مذهبی نشانه عشق و دلدادگی آنان به اهل بیت (ع) است.

وی با تفسیر آیه ۱۵۶و ۱۵۷سوره اعراف و ویزگی های پیامبر گرامی اسلام(ص) گفت: در این آیات ۸ ویژگی برای ختمی مرتبت(ص) بیان شده که پیام وحی را برای سعادت بشر از جانب خدا بر بندگان انتقال داد.

گفتنی است مراسم سوگواری ایام آخر صفر با شکوه خاصی با سخنرانی آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری و مداحی حاج محمد علی امامی نژاد در جزیره کیش در حال برگزاری است. برپایی این مراسم ساعت ۲۰ دوشنبه ۱۲ شهریور در مسجد امام حسن مجتبی(ع)، ساعت ۲۰ سه شنبه ۱۳ شهریور در مسجد ثامن الائمه (ع) و چهارشنبه ۱۴ شهریور بعد از نماز ظهر و عصردر مسجد امام رضا(ع) ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://www.hormozganeemrooz.ir/?p=58486

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.