به گزارش هرمزگان امروز: دکتر ایرج حیدری در نشست با اعضای انجمن حمایت از مصرف کنندگان استان هرمزگان، عنوان کرد: بهترین مدافع حقوق مصرف کنندگان خود آنها هستند که با گزارش به موقع تخلفات زمینه پیگیری تخلفات را از سوی دستگاههای نظارتی فراهم می سازند و در این زمینه تشکیل های صنفی بهترین راهکار برای دفاع حقوق مردم هستند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: تشکل های صنفی می توانند با انعکاس دغدغه های مردم هم یاری گر تولید کنندگان و مدافع مصرف کنندگان با کنترل و نظارت بر بازار باشند و در این رابطه قانون اختیارات خوبی در اختیار آنها قرار داده است.
حیدری تصریح کرد: هرمزگان در دفاع از حقوق مصرف کنندگان در سطح کشور پیشرو بوده و راه اندازی سامانه اعلام قیمت کالا های اساسی ، استقرار کانکس های گزارش تخلفات در سطح شهر برای دسترسی بهتر مردم به بازرسان و ایجاد تشکل های صنفی به همت سازمان صمت استان بخشی از اقدامات استان در دفاع از حقوق مصرف کنندگان بوده است.
وی گفت: انجمن حمایت از مصرف کنندگان ظرفیت مهمی در رصد و پایش بازار است و به عنوان بازوی کمکی دستگاه های اجرایی برای پیشبرد امور مرتبط با حوزه بازار است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: انجمن حمایت از مصرف کنندگان می توانند زبان گویای مردم و دولت در زمینه مدیریت بهتر بازار باشند و از هرگونه اقدامات برای تحکیم بیشتر آرامش در بازار توسط این صنف حمایت می گردد.
حیدری تصریح کرد: انتظار است به صورت منظم تحولات بازار از سوی دستگاه های اجرایی ذیربط پایش و رصد تا امور به خوبی مدیریت گردد تا از بروز سو استفاده های احتمالی جلوگیری شود.
وی گفت : با اقدامات و تلاش های صورت پذیرفته شده مجموعه دستگاههای اجرایی و بخش خصوصی ثبات خوبی در بازار هرمزگان حاکم است.