تاریخ : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024
5

تأمین بیش از ۹۵ درصد قطعات یدکی مورد نیاز پالایشگاه سرخون از منابع توانمند داخل کشور

  • کد خبر : 54107
  • 22 اردیبهشت 1403 - 16:40
تأمین بیش از ۹۵ درصد قطعات یدکی مورد نیاز پالایشگاه سرخون از منابع توانمند داخل کشور

مدیرعامل شرکت پالایش گاز سرخون و قشم در حاشیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: تأمین بیش از ۹۵ درصد قطعات یدکی مورد نیاز پالایشگاه سرخون از منابع توانمند داخل کشور تأمین می شود.

به گزارش صبح دریانیوز، شرکت پالایش گاز سرخون و قشم سال گذشته نیز همچون سال‌های قبل، با تلاش همه‌جانبه کارکنان خدوم و برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های صورت‌گرفته، موفق به تولید ۴ میلیون مترمکعب گازطبیعی و ۲۲ تن گاز مایع در روز شد.
رضا نوری‌زاده، در حاشیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با اعلام این خبر، اظهار داشت: این پالایشگاه همگام با دیگر شرکت‌های پالایش گاز کشور در راستای تأمین بخشی از انرژی کشور به جهت خدمت‌رسانی به مردم، گاز مورد نیاز بخشی از صنایع غرب استان، نیروگاه حرارتی، مصارف شهر بندرعباس، نیروگاه خلیج فارس، استان کرمان و نیز گاز مایع تولیدی جهت مصارف صنعتی و خانگی استان هرمزگان را تأمین می‌کند.
نوری زاده ادامه داد: با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله‌العالی و خلاقیت و نوآوری متخصصان و کارکنان توانمند پالایشگاه گاز سرخون، طی سال‌های متوالی بالاخص در سال ۱۴۰۲، اقدامات مؤثری در عرصه خودکفایی و بالمآل، تأمین بیش از ۹۵ درصد قطعات یدکی مورد نیاز پالایشگاه از منابع توانمند داخل کشور شد.
وی، عنوان کرد: این مهم علاوه بر کاهش وابستگی به منابع خارجی، صرفه‌جویی قابل توجهی در وقت و هزینه‌های نهایی نگهداری و تعمیرات صورت‌گرفته نیز در پی داشته و موجب شد تا پالایشگاه گاز سرخون و قشم سال گذشته، نشان برتر در بین صنایع استان هرمزگان را در اولین جشنواره نشان اقتصاد مقاومتی، به خود اختصاص دهد.
مدیرعامل شرکت پالایش گاز سرخون و قشم با اشاره به کار تیمی و همکاری متخصصان و کارشناس خلاق و توانمند این شرکت در حوزه تولید پایدار، گفت: با این کار تیمی، اقدامات ارزنده‌ای از قبیل؛ کاهش فشار جهت استمرار تولید (با تخلیه طبیعی) پالایشگاه گاز سرخون، بهره‌برداری از ۲ کیلومتر خط انتقال گاز کم‌فشار پالایشگاه سرخون به نیروگاه خلیج فارس و … انجام شده که نشان از نهادینه شدن باور «توانستن» با تکیه بر کار و کالای ایرانی در شرکت پالایش گاز سرخون و قشم است.
پایان خبر/

لینک کوتاه : https://www.hormozganeemrooz.ir/?p=54107

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.