تاریخ : پنجشنبه, ۱ آذر , ۱۴۰۳ Thursday, 21 November , 2024
18

تعامل و همکاری دو جانبه شورای شهر و پلیس راهنمایی و رانندگی افزایش می یابد

  • کد خبر : 21354
  • 23 مرداد 1399 - 10:31
تعامل و همکاری دو جانبه شورای شهر و پلیس راهنمایی و رانندگی افزایش می یابد
یکصد و هشتاد و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر بندرعباس با دستور کار "تعامل و هم‌اندیشی فی‌مابین راهنمایی و رانندگی شهرستان بندرعباس، پیرامون مسائل و مشکلات شهری" با حضور سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان بندرعباس و معاونی شهردار بندرعباس و رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس برگزار شد.

به گزارش هرمزگان امروز: فاطمه جراره، رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه اظهار کرد: با یک برنامه ریزی کارشناسی شده و با تعامل بین شورای شهر و راهنمایی و رانندگی می توان مشکلات و معضلات ترافیکی سطح شهر بندرعباس را به حداقل رساند.

جراره گفت: مجموعه شورای شهر و شهرداری در کنار پلیس و با یک تعامل دو جانبه می توانند خدمات قابل توجهی به شهروندان ارائه نمایند و این هم افزایی موجب رفاه و آسایش بیشتر شهروندان خواهد شد و شورای شهر آمادگی لازم برای فراهم نمودن بسترهای مناسب در این زمینه را دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: باید به دنبال نصب دوربین در تمامی بلوارهای سطح شهر باشیم هر چند که در این زمینه اقداماتی صورت گرفته است ولی می بایست در تمام بلوارها دوربین نصب شوند تا شاهد کاهش آمار تصادفات و فوتی باشیم.

جراره خاطر نشان کرد: باید برنامه ریزی خوبی در زمینه کاهش تخلفات رانندگی که منجر به فوت می شوند داشته باشیم و بودجه سال ۱۴۰۰ را به این سمت سوق دهیم که دوربین های بیشتری خریداری و نصب شوند.

فرزانه آرامش، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه گفت: یکی از دلایل افزایش سوانح رانندگی کیفیت آسفالت‌ها است اما راهکار مناسب در این زمینه، بالا بردن فرهنگ رانندگی است که باید در این راستا توجه ویژه‌ای صورت بگیرد.

رضا حیدری زاده، رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه گفت: بر طبق قانون از محل ماده ۲۳ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی میبایست مبلغی به شهرداری واریز شود که تاکنون این مبلغ به شهرداری داده نمی‌شود اما شهرداری با این نهاد تعامل خوبی داشته است. از این سهم قسمت اعظم آن به خود راهنمایی و رانندگی برمی‌گردد.

حیدری زاده بیان کرد: در بلوار شهید رجایی و هرمز برای آزمایش ماشین نیز جان مردم را به خطر می‌اندازند، این مسئله نیازمند نصب دوربین و یا حضور نیروهای راهنمایی و رانندگی است.

وی افزود: جداکننده‌های بتنی خیابان شهید کازرونی نیاز به بازنگری دارد و این جدا کننده ها باعث تصادف و عدم نارضایتی کسبه آنجا شده است.

حیدری زاده گفت: طرح کلاه ایمنی موتورسواران اجرا نمی‌شود و باید توجه بیشتری به آن صورت گیرد، و بلوارهای ما جولانگاه ترددهای پرسرعت وسایل نقلیه می باشند که نیازمند است در ورودی شهر کنترل بیشتری صورت گیرد.

رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای شهر بندرعباس افزود: چهارراه پگاه و چهارراه شهرک پیامبر اعظم تبدیل به قتلگاه مردم بندرعباس شده و نیاز به رسیدگی بیشتر دارد. ما برای بهبود شرایط در کنار راهنمایی و رانندگی هستیم.

مجید عسکری زاده عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه گفت: باید ۷۰ درصد جرائم پرداختی توسط مردم به شهرداری تعلق گیرد اما متأسفانه سال‌هاست این اتفاق نیفتاده است، پولی از جریمه‌های مردم بندرعباس در این شهر برای بهبود شرایط ترافیکی هزینه نمی‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در ادامه بیان داشت : قطعاً شورای شهر و شهرداری بندرعباس برای اختصاص زمین ساختمان راهنمایی و رانندگی در کنار این نهاد خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین احمد عامری سیاهویی عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه تصریح کرد: اگر بخواهیم ساختار کاری را درست کنیم راهی جز عمل به فرهنگ دینی نداریم، برای اینکه فرهنگ دینی جایگاه خود را پیدا کند باید تعاملی بین راهنمایی و رانندگی و شهرداری ایجاد شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر بندرعباس خاطر نشان کرد: برای مثال برگزاری جشنواره نظم و انضباط شهری می‌تواند تأثیر زیادی در ترویج فرهنگ صحیح رانندگی داشته باشد. گاهی جریمه و گاهی تشویق برای ترویج فرهنگ خوب لازم است.

اسماعیل بواشه عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه بیان کرد: افزایش ارتباط راهنمایی و رانندگی با آموزش‌وپرورش می‌تواند اتفاقات خوبی را درزمینهٔ آموزش و ترویج فرهنگ صحیح رانندگی رقم زند.

بواشه گفت: شهر بندرعباس نیاز به بازنگری درزمینهٔ چهارراه‌ها، دوربرگردان‌ها، تقاطع‌ها و بلوارها دارد به‌خصوص با شروع طرح بی آر تی این مسئله ضرورت بیشتری پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: شهرک پیامبر اعظم آمار فوتی بسیاری در تصادفات دارد و باید پیگیری‌های جدی توسط شهرداری، راه و شهرسازی و راهنمایی و رانندگی در این زمینه صورت بگیرد.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس نیز در این جلسه گفت: سال ۹۸ حدود ۲۸ میلیارد تومان جریمه‌های استان هرمزگان بوده که مکاتبات لازم را برای دریافت سهم شهرداری بندرعباس انجام داده‌ایم.

حسین اخلاقی گفت: ما سال‌ها نسبت به کد درآمدی که برای ما یک منبع درآمدی بوده بی‌توجهی کرده‌ایم، از اعضای شورا درخواست می‌کنم در این زمینه پیگیری‌های لازم را انجام دهند. ۶ و نیم میلیارد تومان برای ایمن‌سازی بلوار ساحلی نیاز است.

وی گفت: توانستیم در ۹۰ روز گذشته با سازمان شهرداری‌ها ارتباط بگیریم و یک میلیارد و ۴۲۷ میلیون تومان اوراق برای بهسازی اتوبوس‌ها دریافت کردیم که اتفاق بسیار خوبی است. در خصوص نوسازی ناوگان و بهسازی داخل تاکسی‌ها برای اعطای تسهیلات اقدامات خوبی داشته‌ایم.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس خاطرنشان کرد: از راهنمایی و رانندگی بندرعباس درخواست می‌کنم درزمینهٔ دریافت عوارض از کامیون‌های سطح شهر با شهرداری بندرعباس ما را یاری کند. اتوبوس‌های غیرمجازی که به صنایع سرویس می‌دهند نیز باید ساماندهی شوند.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان بندرعباس نیز در این جلسه تصریح کرد: بندرعباس شهری تجاری ساحلی و توریستی است و شهری مهم و حساس در کشور است.

سرهنگ نقی حیدری تصریح کرد: جزیره کیش بااینکه جزء استان هرمزگان است، ترافیک منظمی دارد و این در حالی است که آمار فوتی‌های سوانح رانندگی شهر بندرعباس به‌عنوان مرکز استان در سه سال گذشته رو به افزایش است، در ۴ ماه ابتدایی امسال نیز با ۱۹ فوتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۱۵ فوتی) افزایش فوتی داشته است.

وی افزود: در هیچ جای دنیا نیروی راهنمایی رانندگی به دلیل نبود دوربین و تجهیزات الکتریکی سر چهارراه‌ها نمی‌ایستند. در ۱۵ روزی که دوربین‌های بلوار امام حسین فعال‌شده‌اند روزانه ۹۰۰ مورد کنترل سرعت داشته‌ایم.

سرهنگ حیدری افزود: در بندرعباس افرادی که با پلیس همراهی می‌کنند محدود هستند، من آمادگی این را دارم در کنار شهرداری برای بهبود شرایط ترافیکی و کاهش آمار تصادفات این شهر تلاش کنم. ساختمان راهنمایی و رانندگی فرسوده است و جوابگوی پاسخگویی به امور مردم نیست.

وی عنوان کرد: از اعضای شورا درخواست داریم بودجه‌های شهرداری را به سمت مسائل ترافیکی سوق دهند تا در کنار هم برای باز کردن این گره تلاش کنیم. بلوار ساحلی بندرعباس بسیار خطرناک است و ۱۴ فوتی در یک سال برای یک بلوار آمار بسیار بالایی است.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان بندرعباس اضافه کرد: بلوار شهید رجایی، هرمز، خلیج‌فارس، بلوار ساحلی و بلوارهای حادثه‌خیز بندرعباس نیاز به ساماندهی دارند. ترافیک تنها مربوط به راهنمایی و رانندگی نیست و نهادهای دیگر نیز باید با ما همراه باشند تا خیابان‌هایی روان‌تر داشته باشیم.

سرهنگ حیدری گفت: ماده ۲۳ تخلفات رانندگی ۶۰ درصد درآمد جریمه‌های راهنمایی و رانندگی متعلق به شهرداری است، راهنمایی رانندگی به وظیفه خود که برخورد با جرائم رانندگی است را انجام می‌دهد و گرفتن این حق از مرکز وظیفه شهرداری است.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان بندرعباس بیان کرد: زیرساخت شهری برای تردد سواری‌های سبک ساخته می‌شوند و متأسفانه کامیون‌ها در شهر بندرعباس تردد زیادی دارند، گرفتن عوارض کار راهنمایی و رانندگی نیست اما برخورد و جریمه آن‌ها را انجام می‌دهیم.

لینک کوتاه : https://www.hormozganeemrooz.ir/?p=21354

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.