تاریخ : سه شنبه, ۲۷ شهریور , ۱۴۰۳ Tuesday, 17 September , 2024
4

ثبت ۵۶ مورد گزارش تخلف تخلیه نخاله و خاکبرداری غیر مجاز در پنج ماهه اخیر / تخلیه غیر مجاز نخاله های ساختمانی را گزارش دهید

  • کد خبر : 58483
  • 12 شهریور 1403 - 16:07
ثبت ۵۶ مورد گزارش تخلف تخلیه نخاله و خاکبرداری غیر مجاز در پنج ماهه اخیر / تخلیه غیر مجاز نخاله های ساختمانی را گزارش دهید

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس گفت: با توجه به ممنوعیت تخلیه خاک و نخاله های ساختمانی در سطح و حریم شهر، شهروندان ضمن رعایت این موضوع در جلوگیری از بروز آسیب های زیست محیطی با شهرداری همکاری کنند.

به گزارش صبح دریانیوز، حمید جمالی با بیان اینکه خاک و نخاله های ساختمانی همواره یک معضل زیست محیطی است که مشکلات متعددی را برای شهر و شهروند به وجود آورده است، افزود: ساخت و سازهای ساختمانی یا تخریب بنا، ضایعاتی را بر جا می گذارد که موجب آلودگی محیط، بدمنظره شدن فضای شهر و ایجاد حوادثی همچون تصادف ناشی از تجمع نخاله ها که خسارات مالی و جانی را به دنبال خواهد داشت، می شود.
جمالی ادامه داد: از این رو در قانون مدیریت پسماند تخلیه غیرمجاز خاک و نخاله تخلف محسوب شده و هر شهروند موظف است نسبت به مدیریت و انتقال ضایعات ساختمانی خود به محل مجاز اقدام کند.
وی با اشاره به اینکه هر شهروند باید در شهر مسئولیت پذیر باشد و به توصیه ها عمل کند، عنوان کرد: شهروندان با شهرداری همکاری کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی کامیون ها و خودروهایی که خاک و نخاله های ساختمانی را در محیط و حریم شهر تخلیه می کنند، شماره پلاک و تصویر در حال انجام تخلف را ثبت نموده و با سامانه ۱۳۷ تماس یا به اینستاگرام pasmand_bnd@ ارسال کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در پنج ماهه ابتدایی سال جاری، ناظرین سازمان مدیریت پسماند ۵۶ مورد تخلف شامل خاکبرداری و تخریب غیر مجاز و خودروهای تخلیه نخاله غیر مجاز را ثبت کرده اند.
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس توضیح داد: از ۲۱ مورد خاکبرداری و تخریب ساختمانی بدون مجوز جلوگیری و ۱۸ مورد خودروی متخلف مدارک آنها توقیف شده است و همچنین در این مدت زمان ۱۶۳ مورد مجوز خاکبرداری و تخریب نیز صادر شده است که پس از اخذ مجوز پیمانکاران موظف هستند خاک و نخاله های ساختمانی را در محل مجاز که از سوی شهرداری تعیین شده منتقل کنند.
گفتنی است، تنها محل مجاز تخلیه خاک و نخاله های ساختمانی جاده تازیان روستای جمال احمد سایت دفع پسماندهای شهری شهرداری بندرعباس است و تخلیه در خارج از این محل، تخلف محسوب می شود.
پایان خبر/

لینک کوتاه : https://www.hormozganeemrooz.ir/?p=58483

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.