به گزارش هرمزگان امروز، احد قویدل فرد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان در جلسه کارگروه دفاتر پیشخوان، از فعالیت ۱۲۴دفتر پیشخوان خدمات دولت و ۳۷ دفتر ICTروستایی در استان هرمزگان خبر داد و بر ضرورت برون سپاری خدمات دستگاه های اجرایی طبق قانون ششم توسعه به دفاتر پیشخوان و دفاتر فناوری اطلاعات روستایی تاکید کرد.
قویدل فرد افزود : در دوازدهمین جلسه کارگروه دفاتر پیشخوان ۶ در خواست پروانه جدید شهری در شهرهای بندرعباس ، بندزرک ، رودان و فین و ۴ درخواست پروانه جدید روستایی در روستاهای دهو میناب ، سرزه خاروک ، لافت از توابع قشم و چاه مسلم از توابع بندر لنگه و ۲ درخواست انتقال امتیاز پروانه و ۳ درخواست جابجایی مورد بررسی قرار گرفتند و با درخواست های صدور پروانه جدید شهری و روستایی موافقت اولیه شد و درخواست های مربوط به جابجایی و انتقال امتیاز مورد تایید قرار گرفتند.
رییس کارگروه استان به مزایای دفاتر پیشخوان وICT روستایی اشاره کرد و افزود: سهولت دسترسی مردم به خدمات دستگاههای اجرایی ، صرفه جویی در انرژی ، زمان و کاهش ترددهای غیر ضروری شهروندان از جمله مزایای این دفاتر است که در شرایط ویژه متاثر از شیوع ویروس کرونا نقش آنها پررنگ تر می شود.