به گزارش هرمزگان امروز: کورش یزدان در دوره آموزشی سامانه جامع روابط کار ” زیرسامانه های ثبت شکایت و دادرسی” که با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، مدیران و روسای روابط کار منطقه چهار در دانشگاه امیرکبیر بندرعباس برگزار شد، افزود: از روز شنبه ۲۸ دیماه سالجاری، مجموع استانهاى این سامانه به سطح ٢٠ استان فعالیت خود را خواهد رساند
.
وی، مجموع زیرسامانه های سامانه جامع روابط کار که قرار است در آینده ارایه خدمت کنند را ۴۸ زیرسامانه ذکر و اضافه کرد: در گام اول، ۲۲ زیر سامانه ارائه خدمت و فعالیت خواهند داشت
.
وی اظهارداشت: در این سامانه سرعت، دقت و تسهیل در انجام امور جامعه هدف بویژه در مراجع حل اختلاف و همچنین تسهیل گری و جلوگیری از اطاله وقت کارگران و کارفرمایانی که قرار است از خدمات زیرسامانه های این سامانه بهره مند خواهندشد ، مد نظر قرار گرفته شده است
.
مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی گفت: در این کارگاه آموزشی پنج استان هرمزگان، یزد، کرمان، بوشهر و سیستان و بلوچستان، نحوه کار با سامانه جامع روابط کار جهت ارائه خدمات مطلوب و الکترونیکی به کارگران و کارفرمایان را آموزش خواهند دید
.
وی در ادامه افزود: در ۹ ماهه امسال در هرمزگان فقط سه درصد افزایش دادخواست در مراجع حل اختلاف نسبت به مدت مشابه سال قبل داشتیم که این آمار نشان از پایداری مشاغل و مدیریت حوزه کاروتولید در استان است و امید است با فعالیت سامانه جامع روابط کار به ۲۸۵ هزار بیمه شده شاغل خدمات مطلوب تر به صورت الکترونیکی ارائه شود
.
دوره آموزشی سامانه جامع روابط کار ” زیرسامانه های ثبت شکایت و دادرسی” به مدت دو روز در ۲۵ و ۲۶ دیماه در بندرعباس در حال برگزاری است
عملیاتی شدن ارایه خدمات ٢٢ زیر سامانه جامع روابط کار تا ٢٢ بهمن در کل کشور
مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی از ارائه خدمات۲۲ زیرسامانه جامع روابط کار به تمامی کارگران و کارفرمایان در کل کشور تا ۲۲ بهمن ماه امسال خبر داد و گفت: در سامانه جامع روابط کار تمامی امور مربوط به جامعه کارگری و کارفرمایی به صورت شفاف و بدون نیاز به مراجعه حضوری آنان خواهد بود.