تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ Saturday, 19 October , 2024
5

کشف ۸۹۰ هزار لیتر گازوییل قاچاق در هرمزگان طی یک‌ماه

  • کد خبر : 27515
  • 03 بهمن 1401 - 9:07
کشف ۸۹۰ هزار لیتر گازوییل قاچاق در هرمزگان طی یک‌ماه

فرمانده انتظامی استان هرمزگان گفت: ماموران انتظامی استان، با انجام بازرسی از خودروها و باراندازها طی یک ماه اخیر ۸۹۰ هزار لیتر گازوییل قاچاق کشف کردند.

به گزارش هرمزگان امروز به نقل از خبرآنلاین، سردار سرتیپ دوم غلامرضا جعفری اظهار کرد: در طرح‌های مبارزه با قاچاق، ۴۹۰ دستگاه خودروی شوتی و خودروهای سنگین حامل و فعال در قاچاق سوخت شناسایی و توقیف شدند.

وی ادامه داد: در همین مدت ۳۰۷ متهم و عامل قاچاق سوخت دستگیر و متهمان با تشکیل ۲۹۸ فقره پرونده جداگانه برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

شهریورماه امسال، مجتبی قهرمانی رییس کل دادگستری هرمزگان در نشست “نقد برتر تخصصی قوه قضاییه” که با حضور خبرنگاران و برخی مسئولان دانشگاهی برگزار شد در پاسخ به پرسش‌های خبرنگار ایرنا، قاچاق سوخت را اَبَرچالش هرمزگان دانست که پیامدهای منفی آن فراگیر شده و از جان انسان ها (در انفجار خودروهای حامل سوخت) تا حوزه های اقتصادی، اجتماعی و امنیتی استان را تحت تاثیر قرار داده است.

وی تصریح کرد: شاید تا پنج سال قبل، ایجاد اشتغال می‌توانست جلوی روی آوردن افراد بیکار به قاچاق سوخت را بگیرد اما اکنون این افراد چنان درآمدهایی دارند که آن را با شهردار شدن و مدیرعاملی شرکت‌های نفتی و پالایشگاه‌ها هم عوض نمی‌کنند.

این مقام قضایی توضیح داد: یک قاچاقچی که با نیسان گازوییل جابه جا می کند در هر سرویس بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون ریال درآمد دارد که در هر روز فقط با ۲ سرویس قاچاق، حدود ۵۰۰ میلیون ریال درآمد دارد که چند برابر حقوق ماهانه یک مدیر عالی‌رتبه است.

قهرمانی اضافه کرد: برخی از لنج‌های متخلف نیز هر شب ۱۵ میلیارد ریال از قاچاق سوخت پول درمی‌آورند.

۴۶

لینک کوتاه : https://www.hormozganeemrooz.ir/?p=27515

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.