تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
1

جزیره هرمز نیازمند مدیریت نوآورانه برای پسماند و گردشگری سبز است+فیلم

  • کد خبر : 58885
  • 27 شهریور 1403 - 2:29
جزیره هرمز نیازمند مدیریت نوآورانه برای پسماند و گردشگری سبز است+فیلم

مدیرکل محیط زیست هرمزگان، در سخنانی با اشاره به چالش‌های پیش روی جزیره هرمز در حوزه مدیریت پسماند، اعلام کرد: با توجه به شرایط فعلی، مدیریت صحیح و جامع در این جزیره امکان‌پذیر نخواهد بود مگر با به‌کارگیری روش‌های نوآورانه.

به گزارش صبح دریانیوز،حبیب مسیحی تازیانی، بندرعباس در نخستین نشست معرفی و آغاز به کار رسمی پروژه ملی اولین جزیره سبز ایران؛ جزیره به میزبانی استارت آپ جامُش که  در سالن جلسات شهرداری بندرعباس برگزار شد، افزود: یکی از بزرگترین چالش‌های جزیره هرمز مسئله پسماند است و برای رفع این مشکل، به نگرش‌های اجتماعی و نوآوری نیازمندیم. چه ساکنان جزیره و چه گردشگران باید در سه جنبه آموزش ببینند و با استفاده از پتانسیل‌های موجود به توسعه پایدار جزیره کمک کنند.

تازیانی همچنین به معرفی پروژه ملی “جزیره سبز” اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح که به عنوان اولین پروژه ملی جزیره سبز ایران در جزیره هرمز آغاز به کار کرده، نیازمند توجه بیشتر و جزئیات دقیق‌تری است.
وی، با بیان اینکه هدف اصلی این طرح، کاهش پسماند به صفر و حرکت به سمت توسعه گردشگری سبز و فرهنگ‌سازی محیط زیستی است، تاکید کرد: این پروژه به عنوان یک گام نخست برای ایجاد جزیره‌ای سبز و پایدار است که با برنامه‌ریزی‌های آتی و دیدگاه‌های نوآورانه در حوزه‌های حقوقی و اجرایی پیش خواهد رفت.
پایان خبر/
جمیله دبیری نیا
 
 

لینک کوتاه : https://www.hormozganeemrooz.ir/?p=58885

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.